Σελινόριζα: υστερεί σε εμφάνιση, ανταμοίβει με τα οφέλη της

Σελινόριζα: υστερεί σε εμφάνιση, ανταμοίβει με τα οφέλη της

Αν ψάχνεις ένα λαχανικό με ωραία γεύση, πολλές δυνατότητες δημιουργικής χρήσης στη μαγειρική και σημαντικά οφέλη για την υγεία σου, τότε η σελινόριζα είναι μια πολύ καλή επιλογή.

Αντικαρκινικές ιδιότητες

Η σελινόριζα περιέχει βιταμίνες Β1, C και Κ, φυλλικό οξύ και ασβέστιο. Εκτός όλων αυτών, είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, ουσίες που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, ενώ της δίνουν το χαρακτηριστικό της άρωμα. Μέσω αυτών, λοιπόν, δρουν προστατευτικά έναντι  διαφόρων μορφών καρκίνου και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

Χαμηλή θερμιδική αξία

Τα 100γρ βρασμένης σελινόριζας έχουν 42 θερμίδες μόνο. ‘Ετσι μπορεί να να χρησιμοποιηθεί στη θέση οποιαδήποτε άλλης ρίζας λαχανικών, όπως πχ αντί για πατάτα ή καρότο, για να μειώσει τις θερμίδες ή ως εναλλακτική επιλογή υδατανθράκων για άτομα με διαβήτη ή άτομα που κάνουν δίαιτα.

Βελτίωση εγκεφαλικής λειτουργίας

Η σελινόριζα περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως πυριδοξίνη, παντοθενικό οξύ, νιασίνη, ριβοφλαβίνη, θειαμίνη, οι οποίες είναι σημαντικές για την καλή εγκεφαλική λειτουργία. Έχει βρεθεί ότι σε ασθενείς με νόσο Alzheimer περιορίζει τη νευρωνική βλάβη στον εγκέφαλο.

Πιο υγιή οστά

Η σελινόριζα είναι επίσης μια θαυμάσια πηγή βιταμίνης K, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην πήξη του αίματος. . Τα 100 γραμ. ρίζας παρέχουν το 34% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Η λιποδιαλυτή αυτή βιταμίνη είναι σημαντική και για τη μεταφορά του ασβεστίου στα οστά. Επίσης, βοηθά τον οργανισμό να παράγει την οστεοκαλσίνη, μια πρωτεΐνη που συμβάλλει στη βελτίωση της οστικής μάζας και στη μείωση του κινδύνου καταγμάτων, ενώ προλαμβάνει τις ζημιές στους χόνδρους και μειώνει τις φλεγμονές στις αρθρώσεις.

celery fruits on wooden background

Η σελινόριζα βράζει σε περίπου 20 λεπτά ενώ ψήνεται σε περίπου 40 λεπτά. Για να την καθαρίσεις, θα χρειαστεί να την πλύνεις με άφθονο νερό και στη συνέχεια να αφαιρέσεις τη φλούδα της με ένα κοφτερό μαχαίρι, πάνω σε επιφάνεια ή ξύλο κοπής. Θα χρησιμοποιήσεις το εσωτερικό της μόνο. Αν δεν την καταναλώσεις αμέσως, μπορείς να τη βάλεις σε νερό με χυμό λεμονιού για να μην οξειδωθεί. Να ξέρεις ότι διατηρείται αρκετές ημέρες.

Μπορείς λοιπόν να τη βάλεις ωμή σε σαλάτες, να τη μαγειρέψεις με σάλτσα ντομάτας, κρέμα γάλακτος ή αυγολέμονο, να τη βάλεις σε σούπες ή κρεατικά όπως το χοιρινό. Γίνεται επίσης πολύ ωραίος πουρές, αφού ψηθεί στο φούρνο. Υπάρχουν πολλές συνταγές στο διαδίκτυο για να διαλέξεις όποια σε εμπνέει.

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.