Καλωσήλθατε στο Angels World

Ένας κόσμος κατασκευασμένος απο 3 Αγγέλους

Follow us

Τι γυμναστική ταιριάζει σε κάθε ηλικία;

Τι γυμναστική ταιριάζει σε κάθε ηλικία;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι να εντάξουμε τη γυμναστική στο πρόγραμμά μας και να την κάνουμε μέρος της καθημερινότητάς μας. Μερικοί από αυτούς θυμίζουμε ότι είναι η μείωση του άγχους, η έκκριση ενδορφινών που ανεβάζουν τη διάθεση και το “γραμμωμένο” σώμα που πολλοί ζηλεύουν και θέλουν να αποκτήσουν.

Αναρωτιόμαστε όμως συχνά αν το πρόγραμμα που έχουμε επιλέξει και η συχνότητα με την οποία γυμναζόμαστε δρουν αποτελεσματικά και αν είναι κατάλληλα για την ηλικία μας. Έρευνα που έγινε από το πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Ισπανίας σε συνεργασία με το ίδρυμα Mapfre αποκάλυψε ότι πράγματι η ηλικία μας παίζει καθοριστικό ρόλο και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη όταν επιλέγουμε το πρόγραμμά μας.

Βεβαίως δε πρέπει να ξεχνάμε ότι η γυμναστική πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες, στις προτιμήσεις και τα θέλω μας, να μας ευχαριστεί όσο γίνεται περισσότερο ώστε να αποτελεί κομμάτι της ζωης μας.  Η άσκηση στην ουσία δεν έχει ηλικία απλά οι ειδικοί προτείνουν ενδεικτικά τι θα ήταν καλύτερο για κάθε ηλικιακή ομάδα. Έτσι λοιπόν:

  • Από 5 μέχρι 17 ετών
Η συνιστόμενη διάρκεια άσκησης είναι τα 60′ καθημερινά με το τρέξιμο και την αεροβική άσκηση (κολύμβηση, ποδηλασία, τζόγκινγκ κτλ.) να είναι πρωταρχικής σημασία. Οι ασκήσεις αυτές βοηθούν στην ενδυνάμωση των μυών και των οστών, πράγμα πολύ θετικό για τα επόμενα χρόνια.
  • Από 18 μέχρι 64 ετών

Οι ειδικοί προτείνουν 300 λεπτά ήπιας άσκησης την εβδομάδα ή 75 λεπτά την εβδομάδα έντονης προπόνησης. Οι ασκήσεις που συνιστόνται κυμαίνονται από απλούς περιπάτους με γρήγορο βηματισμό κάθε μέρα μέχρι μποξ, τρέξιμο και ποδόσφαιρο. Προτείνουν επίσης να ακολουθούμε πρόγραμμα ενδυνάμωσης με βάρη τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα για να διατηρήσουμε την μυική μας μάζα και να διατηρήσουμε την δύναμη των οστών.

  • Από τα 64 και μετά

Προτείνεται να κάνουμε 300 λεπτά ήπιας άσκησης την εβδομάδα και τουλάχιστον 10 λεπτά γρήγορο περπάτημα την ημέρα. Στόχος είναι να βάλουμε στο πρόγραμμά μας ασκήσεις που βοθηούν στην διατήρηση της ισορροπίας και να τις συνδυάζουμε με αεροβική άσκηση. Προγράμματα γιόγκα και πιλάτες είναι επίσης άκρως σημαντικά για την διατήρηση της ευλυγισίας και την αποφυγή τραυματισμών.