Εκκαθάριση καρδιάς και εγκεφάλου σε χρόνο ρεκόρ

Εκκαθάριση καρδιάς και εγκεφάλου σε χρόνο ρεκόρ

Σίγουρα υπάρχουν στιγμές που νιώθεις ένα ασήκωτο βάρος. Αισθάνεσαι ότι ο εγκέφαλός σου θα εκραγεί και ότι κάτι σε πιέζει εκεί αριστερά, στο μέρος της καρδιάς. Είναι σημάδια ότι χρειάζεσαι ένα διάλειμμα, όχι για να απολαύσεις μια σοκολάτα kit kat (όπως λέει η γνωστή διαφήμιση), αλλά για να ξεσκαρτάρεις το μυαλό και την ψυχούλα σου από ότι σε βαραίνει.

Γνωρίζεις καλά ότι, σε όλα τα αεροπορικά ταξίδια, η υπέρβαρη βαλίτσα απαγορεύεται. Αν επιμένεις να την μεταφέρεις, θα πρέπει να πληρώσεις ένα συγκεκριμένο αντίτιμο. Ακριβώς έτσι είναι και στη ζωή σου. Όταν κουβαλάς σκέψεις, συναισθήματα ή ανθρώπους που σε παραφορτώνουν και σε βαραίνουν, κάποια στιγμή θα πλήρώσεις το τίμημα.

Εδώ κάπου, θα χρειαστείς χαρτί, ή μάλλον χαρτιά, κι ένα στυλό, ένα μολύβι, μια πένα ή τον υπολογιστή σου αν προτιμάς. Να θυμάσαι ότι η οπτικοποίηση βοηθάει στη συνειδητοποίηση. Πάρε λοιπόν τα απαραίτητα και ξεκινάμε. Θα κάνουμε λίστες και σχεδιαγράμματα σήμερα. Άρχισε να γράφεις καταστάσεις που νιώθεις ό,τι σε πιέζουν (λίστα καταπίεσης). Μετά σκέψου ποιοι άνθρωποι σε δυσκολεύουν με οποιοδήποτε τρόπο, ποιοι προσπαθούν να σε χειριστούν, ποιοι σου φέρονται άσχημα, σε υποτιμούν ή σε πληγώνουν (λίστα τοξικών ανθρώπων) . Τέλος κάνε μια λίστα με όσα ένιωσες την ώρα που κατέγραφες όλα τα παραπάνω, όπως θυμό, λύπη, αγανάκτηση, αυτολύπηση κλπ (λίστα συναισθημάτων). Αν πάλι βαριέσαι να γράφεις και να σχεδιάζεις, μπορείς να ηχογραφήσεις στο κινητό σου.

Το πρώτο στάδιο τέλειωσε. Έβγαλες από μέσα σου μερικά δυνητικά “άχρηστα”. ‘Ομως τώρα θα πρέπει να τα διαχειριστείς. Να τα πετάξεις στους σωστούς κάδους ανακύκλωσης ή να εξετάσεις το ενδεχόμενο να κρατήσεις ορισμένα από αυτά, αν επιδέχονται τροποποιήσεις. Έλεγξε τη λίστα καταπίεσης και γράψε σε κάθε περίπτωση αν έχεις περιθώριο να αποφύγεις τις πιεστικές καταστάσεις και πως. Για παράδειγμα: -Εβδομαδιαίο κυριακάτικο τραπέζι με την πεθερά σου (εδώ να τονίσω ότι δεν είναι όλες οι πεθερές παράξενες και ότι η δική μου είναι υπέροχο, άρα το παράδειγμα είναι τυχαίο): οργάνωσε γεύμα στο σπίτι ή μια εκδρομή, ή, αν δεν μπορείς να το αποφύγεις, πήγαινε αποφασιμένη να αδιαφορήσεις για οτιδήποτε θεωρείς ότι θα σε επηρεάσει αρνητικά. Τώρα πάρε τη λίστα με τους ανθρώπους και σκέψου ποιους από αυτούς θεωρείς απαραίτητους στη ζωή σου. Με ποιους θα ήθελες να σχετίζεσαι και στο μέλλον. Μόνο αυτούς θα κρατήσεις. Υπό τους δικούς σου όρους όμως.

Τέλος, ήρθε η ώρα να αποδεχτείς και να αγαπήσεις ακόμη και τα αρνητικά συναισθήματα που ένιωσες. Και αυτά είναι δικά σου. Όταν τα αγνοείς,”μολύνουν” και επιβαρύνουν την καρδιά σου, την ψυχή και το μυαλό σου. Είσαι άνθρωπος και τα συναισθήματά σου μεταβάλλονται συνεχώς. Γι΄αυτό επέτρεψε στον εαυτό σου και να θυμώσει και να λυπηθεί. Αλλά μην του επιτρέψεις να μείνει σε αυτή την κατάσταση για πολύ. Εδώ θέλω να αφιερώσεις λίγο χρόνο για την τέταρτη και πιο σημαντική σου λίστα. Τη λίστα χαράς. Σημείωσε ό,τι και όποιον σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα, σου αλλάζει τη διάθεση και προκαλεί ένα ευχάριστο φτερούγισμα στην καρδιά σου κι ένα λαμπερό χαμόγελο στα χείλη σου. Έτσι, κάθε φορά που θα θέλεις να διαγράψεις κάτι αρνητικό, θα μπορείς να επιλέγεις τι να φέρεις στο νου σου για να το κάνεις.

Να θυμάσαι ότι ένας καλός ύπνος είναι επίσης πολύ σημαντικός για την εκκαθάριση της ψυχής και του εγκεφάλου σου. Όταν κοιμάσαι, ενεργοποιείται το “κουμπάκι διαγραφής”, με τη βοήθεια του οποίου το μυαλό μας ξεφορτώνεται άχρηστες ή λιγότερο ευχάριστες πληροφορίες και εμπειρίες. Εκτός από τον βραδινό ύπνο, που ιδανικά καλό είναι να διαρκεί 7-8 ώρες καθημερινά, και μια σύντομη μεσημεριανή σιέστα (10- 20 λεπτών), μπορεί να βοηθήσει στην εκκαθάριση και στην ξεκούραση του εγκεφάλου.