22 Ιούν Κατσαριδάκι αγάπη μου – Η ιστορία του «Σκαραβαίου»
Το γλυκό “κατσαριδάκι” ή αλλιώς σκαραβαίος είναι από τις σταθερές αξίες είδικά για τους παλαιότερους από εμάς, συνεχίζει όμως να έχει φανατικούς θαυμαστές!
Η ιστορία του Σκαραβαίου ταυτίζεται με αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen κι αρχίζει κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930, στη Ναζιστική Γερμανία. Γνωρίζατε ότι η ιδέα για τη δημιουργία του ανήκει στον Αδόλφο Χίτλερ; Εκείνος οραματίστηκε ένα φθηνό αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να το αποκτήσει σχεδόν ο καθένας με τις οικονομίες του.
Έτσι λοιπόν στις 22 Ιουνίου 1934, η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με το σχεδιαστή αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Περίπου ενάμιση χρόνο μετά, δηλαδή στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ο Χίτλερ ανακοίνωσε επισήμως την κατασκευή του Σκαραβαίου και ο Πόρσε παρουσίασε τα σχέδιά του, που ήταν βασισμένα κατά πολύ στα προηγμένης τεχνολογίας Tatra.
Ο πρώτος Σκαραβαίος κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε την ίδια μορφή με την οποίο τον γνωρίζουμε και σήμερα.
Παρότι σχεδιάστηκε ως το «λαϊκό αυτοκίνητο», το θρυλικό κατσαριδάκι διέψευσε κάθε πρόβλεψη. Έγινε διαχρονικό, κυρίως μετά τη δεκαετία του ’60, οπότε «υιοθετήθηκε» από τους χίπις.
Στις 21 Ιουλίου του 2003 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Μεξικό ο τελευταίος κλασσικός Σκαραβαίος, ο οποίος τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρίας στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας. Έως τότε είχαν πωληθεί περισσότερα από 21,5 εκατομμύρια μοντέλα.
Στις μέρες μας, υπάρχουν ακόμη πολλοί φανατικοί φίλοι του «Σκαραβαίου» και κάθε χρόνο στις 22 Ιουνίου γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου.
Sorry, the comment form is closed at this time.