Καλωσήλθατε στο Angels World

Ένας κόσμος κατασκευασμένος απο 3 Αγγέλους

Follow us

Σου μιλώ και κοκκινίζεις

Σου μιλώ και κοκκινίζεις

Η ντροπή είναι ένα σύνηθες συναίσθημα που νιώθουμε αρκετά συχνά σε διαφορετικές περιπτώσεις. Βεβαίως οι ψυχολόγοι πιστεύουν ότι έχει τις ρίζες της στην παιδική μας ηλικία και ανάλογα με τα βιώματά μας συνεχίζει να εκδηλώνεται και στην ενήλικο ζωή. Οι εμπειρίες και οι δεξιότητες που αποκτούμε μας βοηθούν να έχουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση και να ντρεπόμαστε λιγότερο, αλλά αυτός δεν είναι ο κανόνας.
Υπάρχουν άνθρωποι που παραμένουν ιδιαίτερα ντροπαλοί και αυτό λειτουργεί ανασταλτικά σε αρκετές περιστάσεις, τους δημιουργεί εξάλλου έντονη συναισθηματική φόρτιση που δυσκολεύονται να διαχειριστούν. Άνθρωποι που κοκκινίζουν και μόνο όταν τους απευθύνεις το λόγο ή όταν αναγκάζονται να μιλήσουν οι ίδιοι σε κάποιον μη οικείο. Εκείνοι που σκέφτονται να κάνουν το παραμικρό, μήπως υποστούν κριτική την οποία δε θα μπορέσουν να αντέξουν. Η ντροπή μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να είναι ανυπόφορο συναίσθημα ακόμη και εξαντλητικό.
Είναι απολύτως λογικό να νιώθει κανείς ντροπή όταν πρόκειται για παράδειγμα να εκφωνήσει μια ομιλία μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό για πρώτη φορά ή όταν βρίσκεται στο κέντρο του …ενδιαφέροντος έχοντας χύσει ένα φλυτζάνι καφέ επάνω του σε ένα σημαντικό επαγγελματικό δείπνο. Το ζήτημα είναι πως το χειρίζεται, πως μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του να βγει από τη δύσκολη θέση και να μάθει από την εμπειρία αυτή ώστε να αντιδράσει καλύτερα σε αντίστοιχη ή παρόμοια περίπτωση. Δεν είναι εύκολο για όλους και πολλές φορές μια ντροπιαστική στιγμή μπορεί να φαντάζει ως μια μεγάλη καταστροφή ή ακόμη και ως το τέλος του κόσμου.
Πως μπορεί κανείς να εκπαιδεύσει τον εαυτό του και να ξεπεράσει την ντροπαλότητά του; Πολύ πιθανό να χρειάζεται την βοήθεια ψυχολόγου, εάν θεωρεί ότι έχει σοβαρό πρόβλημα που δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνος του. Μια καλή ιδέα είναι να κάνουμε ορισμένες ασκήσεις οι οποίες έχουν ως στόχο να μας βοηθήσουν να μετριάσουμε το συναίσθημα της ντροπής, να αποκτήσουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση και να βρούμε τρόπους να ξεπερνάμε γρήγορα και ανώδυνα κάθε γεγονός που μας προκαλεί ντροπή. Φυσικά δεν συστήνεται να γίνουν όλες οι ασκήσεις ταυτόχρονα και η μέθοδος αυτή δεν εγγυάται ότι θα αποδώσει σε όλους το ίδιο. Η εξάσκηση όμως μπορεί να έχει αποτέλεσμα αρκεί να επιμείνουμε.
Έτσι λοιπόν μπορούμε:
1. Να ζητήσουμε πληροφορίες από έναν άγνωστο πχ για την ώρα σε έναν περαστικό.
2. Να ζητήσουμε τη γνώμη κάποιου πχ μιας πωλήτριας ή ενός άλλου πελάτη για το φόρεμα που δοκιμάζουμε.
3. Να κάνουμε ένα λάθος πχ να ρίξουμε τον καφέ στο τραπεζομάντηλο ή ένα σταχτοδοχείο στο πάτωμα.
4. Να κάνουμε παράπονα για κάτι που μας ενοχλεί πχ για το φαγητό που μας σέρβιραν κρύο.
5. Να μιλήσουμε πιο δυνατά και απαιτητικά όταν εντοπίζουμε κάποιο λάθος ή νιώθουμε αδικημένοι.
6. Να προκαλέσουμε μια μικρή καθυστέρηση πληρώνοντας στο σούπερ μάρκετ ή κάνοντας ανάληψη στο ΑΤΜ.
Σκοπός όπως είπαμε είναι να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας να ανταπεξέρχεται ευκολότερα και πιο ομαλά σε καταστάσεις που συνήθως του προκαλούν ντροπή, άγχος και χίλια δυο άλλα αρνητικά συναισθήματα. Είναι καλό να μάθουμε να είμαστε λιγότερο αυστηροί κι απαιτητικοί από εμάς, να υιοθετήσουμε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιδράσουμε ψύχραιμα σε οτιδήποτε μας προκαλεί ντροπή.
Αν σκεφτόμαστε πάντα από θέση αδυναμίας και βάσει του τι θα πουν οι γύρω μας για καθετί που κάνουμε, δε θα ξεφύγουμε ποτέ από την βαριά αλυσίδα της ντροπής ακόμη και για μηδαμινά, ασήμαντα πράγματα. Εκπαίδευση λοιπόν και φύγαμε για καλύτερες μέρες. Η φράση “σου μιλώ και κοκκινίζεις” ας ανήκει πια στο παρελθόν.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.